Breaking News

Nama baharu untuk 'Kentut'



Selepas sekian lama diejek kerana mempunyai nama yang 'lain daripada yang lain' seorang lelaki dari Kecamatan Pinang, Tangerang Indonesia bersyukur kerana mendapat nama baharu.

Kentut. Ya, Kentut adalah nama yang diberikan ibu bapanya kepada lelaki berusia 30 tahun itu. Namanya yang dianggap lucu menyebabkan Kentut menjadi mangsa ejekan sejak kecil dan terpaksa menanggung malu selama bertahun-tahun.


Akibat nama itu juga, anaknya turut berasa malu dengan rakan sekolah. 
Namun kini Kentut boleh menarik nafas lega apabila Ketua Hakim Mahkamah Daerah Kota Tangerang, Elly Istianawati meluluskan permohonannya untuk menukar nama. Kini Kentut dikenali dengan nama baharu, Ihsan Hadi.

"Hasrat saya menukar nama kepada Ihsan Hadi kini tercapai. Saya sangat gembira," kata Ihsan yang turut melakukan sujud syukur setelah keputusan mahkamah dibacakan semalam. Menurut Ihsan, tidak diketahui mengapa ibu bapanya memilih nama tersebut, namun dia berpendapat situasi keluarganya saat itu yang jauh daripada kemajuan menyebabkan hal itu terjadi.


“Orangtua saya petani di kampung, jadi pergaulan dan pengetahuan mereka juga kurang.“Mereka tidak pernah terfikir bahawa nama itu akan menyebabkan timbulnya ejekan daripada orang lain," kata Ihsan yang berniaga mee ayam di kampungnya.


Ihsan menambah, kini dia berasa lebih yakin untuk berhadapan dan berkomunikasi dengan masyarakat setempat. - GenMillsNews







No comments